+45 30 20 96 20

CASE: Dantherm

Fra kompleks bestillingsproces til online selvbetjening af reservedele

Dantherm fik designet en helt ny reservedelsportal bygget på DynamicWeb 10 Cloud med fuld integration til Dantherms ERP Microsoft Dynamics 365 F&O.

Dantherm Group er en international markedsleder koncern, inden for klimastyring og leverer energieffektive løsninger inden for opvarmning, køling, ventilation og affugtning til kunder over hele Europa.

Forretningsområder i projektet
Design & UX / CMS / E-commerce / PIM / ERP Integration / DynammicWeb Software / Microsoft Dynamics 365 F&O

Udfordringen

Dantherm stod med en stærkt tilpasset online reservedelsportal, kørende på en ældre platform, der var vanskelig at opdaterer og vedligeholde.

Kundeoprettelse og ordrebehandling var manuelle processer, så der var brug for en fuld integration til Dantherms, ERP Microsoft Dynamics 365 F&O

Dantherm, vidste, at deres reservedelsportal ikke længere kunne følge med deres kunders ønsker og behov til en moderne online reservedelsportal.

Medarbejdere og kunder oplevede frustrationer, når de skulle søge og finde produkter, fordi der ikke var mangelfulde produktdata på reservedelene.

Løsningen

Dantherm fik re-designet reservedelsportal med moderne, intuitivt UX/design/, der har forbedret brugeroplevelse, som gør det nemt at finde og bestille reservedele.

Den nye løsning blev bygget på nyeste DynamicWeb 10 Cloud, CMS, eCom og PIM platform og løsningen er fuldt integreret til Dantherms ERP Microsoft Dynamics 365 F&O

Kunderne har fået mulighed for at bestille reservedele og tilbehør ud fra splittegninger og direkte links til kompatible dele. Derudover er der tilføjet udvidede søge- og filtreringsmuligheder.

Løsningen har fået automatiserede flows for kundeoprettelse, produktdata og ordrebehandling mellem ERP og webshop – samt en markant forbedring af performance og loadtider.

Dine reservedele lige ved hånden.

Portalen samler hele Dantherms sortiment i ét intuitivt univers, hvor teknikere og partnere hurtigt kan finde, bestille og følge deres reservedele – uanset tid og sted. Ingen ventetid – bare nem adgang til det, du skal bruge, præcis når du har brug for det.

Resultatet

Dantherm har fået en fremtidssikret digital platform, der kan skaleres i takt med koncernens vækst. Løsningen er bygget på moderne teknologi og et fleksibelt arkitekturgrundlag, som gør det nemt at udvide med nye produkter, funktioner, sprog og markeder, når forretningen vokser.

Kunderne kan nu selv finde og bestille reservedele uden hjælp fra support. Et intuitivt interface og intelligent søgefunktion gør det nemt for kunderne at finde præcis den reservedel, de skal bruge. Det betyder kortere svartider, færre henvendelser til support og en markant bedre kundeoplevelse.

Interne teams sparer tid på manuelle processer. Løsningen automatiserer mange af de tidligere manuelle trin i ordrebehandlingen. Support- og salgsafdelinger kan nu fokusere på rådgivning og komplekse forespørgsler i stedet for rutineopgaver.

Høj performance giver en hurtig og professionel oplevelse på tværs af enheder. Uanset om brugeren sidder på desktop, tablet eller mobil, loader løsningen hurtigt og responsivt. Det sender et stærkt signal om kvalitet – både til kunder og partnere.

Bestillingsfejl er reduceret markant takket være de visuelle splittegninger. De interaktive tegninger viser tydeligt, hvordan delene passer sammen, og gør det nemt at vælge korrekt komponent første gang. Det minimerer fejl og returneringer – og skaber tillid til platformen.

Samarbejdet med compose'it har været en afgørende faktor for, at vi kunne lancere vores nye reservedels-webshop til tiden – endda med en fremrykket deadline. Overgangen til DynamicWeb 10 har været en vigtig milepæl for os, og takket være compose'it ekspertise og strukturerede tilgang har vi nu en moderne, brugervenlig og fremtidssikret platform.

Fra start til slut har compose'it vist stor
forståelse for vores forretningsbehov og sikret en gnidningsfri implementering. De har været en værdifuld sparringspartner, der ikke kun har hjulpet med de tekniske aspekter, men også optimeret vores løsning, så vi kan udnytte platformens fulde potentiale."

Kristoffer Weirsøe
E-commerce Integrator, Dantherm Denmark A/S

Vil du se flere cases?

Vil du høre mere om casen?

Vincent Gercke
Solutions Architect / Partner
+45 50 93 37 86
vincent.gercke@composeit.dk